Raport z badania opinii klientów biznesowych FreecoNet. Raport wskazuje na rosnącą popularność telefonii VoIP w nowych branżach i sektorach rynku.
Właściciel małej firmy pracujący mobilnie w branży IT, korzystający głównie z połączeń krajowych i faxu. O FreecoNet dowiedział się od znajomych, a niskie ceny połączeń i usług dodanych skłoniły go do związania się z marką. W dłuższej perspektywie zależy mu na zachowaniu dotychczasowej stabilności i bezawaryjności platformy. Oto statystyczny klient biznesowy telefonii VoIP, wynika z badania, jakie FreecoNet, posiadający aż 40 proc. udziału w rynku VoIP, przeprowadził w połowie marca br.FreecoNet, według danych z raportu, posiada ponad 20 tys. użytkowników biznesowych. Badanie mające na celu poznanie opinii klientów na temat platformy przeprowadzono w marcu br.
GŁÓWNIE WŁAŚCICIELE MAŁYCH FIRM
Wyniki badań pokazują, że usługi telekomunikacyjne dostępne za pośrednictwem internetu cieszą się największą popularnością w małych kilkuosobowych firmach (47,52 proc.) oraz wśród użytkowników prowadzących jednoosobową działalność (32 proc.). Blisko 2/3 respondentów zatrudnia pracowników mobilnych, którzy w swojej pracy na co dzień korzystają z usług i funkcjonalności platformy.
BRANŻA INFORMATYCZNA, ALE NIE TYLKO
Niemalże 1/4 ankietowanych (23 proc.) jest zatrudniona w segmencie informatycznym, natomiast co dziesiąty użytkownik pracuje w dziale sprzedaży. Pracownicy branży budowlano-architektonicznej plasują się jako trzecia najliczniejsza grupa zawodowa (8,20 proc.). Rosnące zainteresowanie telefonią internetową w kraju potwierdza lista klientów FreecoNet. Właściwie trudno o sektor rynku lub branżę, której przedstawiciel nie korzystałby z innowacyjnej platformy telekomunikacyjnej. Wśród użytkowników FreecoNet są zarówno fotografowie, tłumacze, pracownicy ubezpieczeń, jak również pracownicy służby zdrowia, administracji państwowej oraz rolnicy.
„Bardzo cieszy nas fakt ogromnej wielobranżowości wśród naszych klientów biznesowych. Świadczy to o tym, iż coraz więcej zawodów otwiera się na nowe technologie, czerpiąc korzyści z innowacyjnego rozwiązania, jakim jest telefonia internetowa. Korzystanie z niej jest bardzo proste i intuicyjne, a główną zaletą jest bogata oferta usług dodanych, których uruchomienie pozwala usprawnić pracę w przedsiębiorstwie.” – powiedział Paweł Gruszecki, Business Line Manager marki FreecoNet, Aiton Caldwell SA.
POŁĄCZENIA TELEFONICZNE I FAX
Klienci FreecoNet korzystają głównie z połączeń krajowych (72 proc.), połączeń zagranicznych (41 proc.) oraz możliwości wysyłania faxów przez internet, tzw. Wirtualnego Faxu (40 proc.). Ponadto prawie 20 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z FreecoNet poprzez telefon komórkowy, a blisko 2/3 klientów za pomocą bramki VoIP.
„Wyniki badań potwierdzają nasze obserwacje - telefonia internetowa używana jest głównie do codziennych rozmów krajowych za pomocą łatwej w obsłudze bramki VoIP. Wiele osób nadal korzysta także z możliwości wysyłania faxów, jednak warto podkreślić, że dzięki FreecoNet i usłudze Wirtualnego Faxu proces ten jest dużo prostszy, szybszy i bardziej oszczędny. Informacje uzyskane od klientów świadczą o tym, że nasza oferta jest nie tylko atrakcyjna pod względem ceny, ale również jeżeli chodzi o sposób korzystania z niej.” - dodaje Paweł Gruszecki.
FREECONET POLECANE PRZEZ ZNAJOMYCH
Blisko 1/3 ankietowanych dowiedziało się o FreecoNet od znajomych. Ponad 20 proc. znalazło ofertę w wyszukiwarce Google. Podobna liczba klientów do FreecoNet trafiła na skutek migracji od innego operatora telefonii VoIP.
O wyborze usług oferty FreecoNet zadecydowały głównie niskie ceny połączeń (51,78 proc.), bogata oferta usług (40,59 proc.) oraz pozytywne opinie znajomych (28,54 proc.).
UŻYTKOWNICY ZADOWOLENI Z OBSŁUGI KLINETA
Użytkownicy są zadowoleni z jakości obsługi klienta FreecoNet, oceniając jako dobry lub bardzo dobry zarówno kontakt mailowy (60 proc.), jak i telefoniczny (48 proc.) z konsultantami.
„We FreecoNet stawiamy na jakość – zarówno jeśli chodzi o usługi, jak i obsługę klienta. Cieszy nas fakt, że użytkownicy docenili starania naszych pracowników i są zadowoleni z tego, co im proponujemy. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom od ubiegłego roku wydłużyliśmy godziny pracy Biura Obsługi Klienta, a nasi konsultanci cyklicznie uczestniczą w warsztatach i szkoleniach podnoszących ich kwalifikacje. Chcemy bowiem, aby obsługa klienta we FreecoNet była na najwyższym poziomie.” – informuje Paweł Gruszecki.
PRZYSZŁOŚĆ WE FREECONET
Za najbardziej atrakcyjną usługę, która mogłaby się znaleźć w ofercie FreecoNet, klienci wybrali konfiguratory usług (34,72 proc.) oraz konsolę sekretarską (27,48 proc.) – rozwiązanie umożliwiające zarządzanie połączeniami w firmie. Niemniej, w perspektywie dalszego rozwoju dla użytkowników FreecoNet, największe znaczenie ma zapewnienie stabilności i bezawaryjności telefonii internetowej, co deklaruje ponad 61 proc. respondentów. Z kolei blisko 30 proc. liczy na poszerzenie dotychczasowej oferty o inne usługi dodatkowe.
Link do strony artykułu: https://beta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/freeconet-juz-w-kazdej-branzy